Proč zní z rozhlasu reklamy na Českou televizi?

7. září 2017

Je to způsob, jak si obě média veřejné služby vycházejí vstříc při informování veřejnosti o svém vysílání.

Dobrý den,

chci se zeptat, zda je opravdu nutné a potřebné reklamovat na stanicích Českého rozhlasu, konkrétně na Dvojce, co se hraje v televizi. Sice té veřejnoprávní, ČT.

U nás v domácnosti televize není, máme jen rádio, posloucháme je mnohokrát i spolu (jen na okraj, posloucháme výhradně stanice Českého rozhlasu).

Nerozumím tomu, proč nám rozhlas nabízí televizi. Není to kontraproduktivní, pobízet lidi k tomu, aby s prominutím seděli a čučeli na bednu?

Já poslouchám i Rádio Junior, je úžasné, hravé i naučné, podporuje děti k přemýšlení, vyjadřování, soutěživosti, empatii…. To jim televize nikdy dát nemůže.

Eva Karafiátová


Vážená paní Karafiátová,

děkuji Vám za připomínku. Pravidelné informace o programech České televize nejsou samoúčelné. Je to způsob, jak si Český rozhlas s Českou televizí „vyměňují“ časy určené k informování veřejnosti o svém vysílání. Zatímco Česká televize si v Českém rozhlase „vybírá“ svůj podíl tímto způsobem informování o večerních pořadech, Český rozhlas dává přednost televizním spotům, v nichž vystupují známí rozhlasoví moderátoři a diváci České televize jsou seznamováni se zaměřením jednotlivých stanic Českého rozhlasu.

To je tedy stručně řečeno důvod jevu, na který upozorňujete. Tato výměna je pro obě média veřejné služby výhodná, protože jim šetří značné finanční prostředky, které by jinak na svou propagaci musela vynaložit. A je skutečností, že jistá, byť uměřená a vkusná reklama je v dnešní době nezbytná.

Souhlasím s Vaším názorem na funkci a úroveň Rádia Junior. Toto vysílání pro děti je zcela bez reklam, připravují je profesionálové, kteří znají specifika dětského věku, a předkládají posluchačům prověřené hodnoty s výrazným podílem kvalitní dramaturgie, režie a dalších rozhlasových profesí.

Přeji Vám mnoho hezkých chvil s pořady Českého rozhlasu a srdečně Vás zdravím.

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio