Skrytá reklama nepatří do zpravodajství

2. červen 2017

Cílem zprávy bylo informovat o tom, jak bude Ostrava řešit boj se škůdcem. Smyslem nebylo vyjmenovat všechny firmy, které danou technologii používají.

Dobrý den,

dnes ráno zazněla na Českém rozhlasu Dvojka nekorektní informace, která tak trochu navíc zavání nemístnou reklamou.

V Ostravě probíhají injektáže stromů proti klíněnce. Tyto práce realizuje společnost, kterou jste v rozhlase jmenovali. Město tuto zakázku za cca dva miliony zadalo napřímo. Nechci polemizovat, zdali to bylo v souladu s platnými právními normami, ale faktem je, že v době, kdy to zadávali, byla v republice nejspíše jenom jedna firma s potřebnou technologií.

V současnosti však vím minimálně o dvou firmách, které to zvládnou. Od letošního jara toto speciální ošetření stromů provádí i naše společnost.

Děkuji za pochopení a zůstávám s úctou.

Ing. Petr Růžička


Vážený pane inženýre,

prověřil jsem Vámi zmíněný příspěvek a dovolte mi konstatovat, že podle mého názoru se jeho autoři žádné skryté reklamy nedopustili.

Cílem zprávy bylo informovat veřejnost o tom, jak bude Ostrava řešit boj se škůdcem, který je ve městě rozšířený a způsobuje viditelný problém. Naopak cílem nebylo podávat informaci o tom, které další firmy v ČR tuto službu poskytují.

Zároveň ve zprávě nebylo řečeno, že zmíněná firma je jediná, která toto umí. Pouze bylo poukázáno na to, že jde, jak sám uvádíte, o novou metodu.

Věřte, že redaktoři Českého rozhlasu si dávají na skrytou reklamu velký pozor a vždy se snaží o objektivní zpravodajství.

Děkuji a přeji krásný den.

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio