Sponzoring v podcastech

21. únor 2024

Český rozhlas může dle zákona vysílat v omezené míře komerční sdělení. 

Dobrý den.

Se zděšením jsem si poslechl některé vaše podcasty. Platím vám řádně desítky let rozhlasové poplatky, navíc si platím Spotify premium, abych nebyl obtěžován reklamami, ale podcasty Českého rozhlasu stejně obsahují reklamy! Jak je to možné? Za jednu věc platím 2x a stejně mě obtěžují reklamy. Žádný jiný zdroj na Spotify reklamami neobtěžuje.

Dávám vám 7 dní pro sjednání nápravy a poté budy kontaktovat Spotify a požadovat odstranění vašich podcastů z důvodu nedodržování pravidel.

S pozdravem Nespokojený Zákazník (moje jméno Vám sdělím, až se začnete chovat seriózně).

______________________________________________________________________

Dobré odpoledne,

Podatelna Českého rozhlasu mi předala anonymní dopis týkající se komerčních sdělení v pořadech Českého rozhlasu na Spotify. Vzhledem k tomu, že dopis nebyl podepsán, mohu jej podle Statutu ombudsmana ČRo odložit, avšak obsah sdělení považuji za racionální, a proto jsem se mu věnoval. Český rozhlas může dle zákona vysílat v omezené míře komerční sdělení. Jejich rozsah je limitován několika minutami denně podle typu stanic. Mezi ně patří i sponzorské vzkazy v délce 10 vteřin, které se umisťují i do vybraných podcastů. Podle sdělení ředitele Marketingu a digitálních služeb ČRo sponzoring v pocastech zákon nezakazuje a v podmínkách spolupráce se Spotify blokace sponzorských vzkazů není uvedena.

S pozdravem a díky za pochopení

Milan Pokorný, ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio